روز معلم کی هست؟ سال 98

تاریخ روز معلم سال 98

یا سلام و خسته نباشید خدمت تمامی خوانندگان محترم سایت. سوال خیلی از دانش آموزها و دانشجویان یا خانواده و دستانشون این هست که روز معلم کی هست و چه روز و چه تاریخی میشه؟

 

تاریخ روز معلم

12 ام اردیبهشت 98

 

دلیل نام گذاری روز معلم

خوب خیلی ها روز شهادت استاد مطهری را دلیل نام گذاری روز معلم در این روز می دانند. اما جالب است بدانید این روز تا قبل از شهادت ایشان نیز به عنوان روز معلم پاس داشته می شد. دلیل نام گذاری این روز به روز معلم به پیش از انقلاب بر می گردد. در سال 1340 ام خورشیدی معلمان تهران در میدان بهارستان تجمع کردند و قطعنامه ای را با عنوان مهرگان منتشر کردند. طبق تاریخ، یکی از دلایل تجمع، نارضایتی معلمان از رسیدگی دولت وقت به وضع ایشان بود.

در طی این تجمع ابوالحسن خانعلی(معلم) با شلیک گلوله ای از طرف رئیس کلانتری بهارستان کشته شد. روز بعد از این واقعه تجمع بزرگی توسط عموم مردم که به گفته تاریخ بزرگترین تجمع بعد از کودتای 28 مرداد بود شکل گرفت. از آن به بعد روز دوازدهم اردیبهشت به عنوان روز معلم وارد تقویم ملی شد.

بعد ار انقلاب در سال 58 و شهادت استاد مطهری در روز 11 اردیبهشت، روز بعد از آن به عنوان روز پاسداشت زحمات این بزرگوار با روز معلم یکی شد.

 

روز جهانی معلم

روز معلم در اکثر کشورهای جهان وجود دارد و مانند کشور عزیزمان روز پاس داشت یکی از افراد خدوم آن کشور به عنوان روز معلم نام گذاری شده است. به طور واحد سازمان یونسکو 5 ام اکتبر را در سال 1994 به عنوان روز معلم اعلام کرد. این تاریخ به شمسی برابر 13 مهر 98 می باشد

سوالات: روز معلم کی هست؟ روز معلم چه روزی است؟ روز معلم کیه؟ روز معلم کی میشه؟ تاریخ روز معلم سال 98؟ روز معلم چه روزی است؟ زمان روز معلم؟ روز معلم چندم هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *