جمعه سیاه کی هست – سال 2018

روز برگزاری جمعه سیاه. جمعه سیاه چه روزی است سال 97
جمعه سیاه کی هست – سال 2018

با توجه به این که به مرور برخی از فروشگاه های اینترنتی داخلی همزمان با جمعه سیاه تخفیف های قابل توجهی در محصولات خود می دهند، سوال خیلی از ما این هست که جمعه سیاه یا Black Friday کی هست؟ تا از این فرصت برای خرید ارزان تر استفاده کنیم.

جمعه سیاه در روز بعد از آیین شرگزاری مردم آمریکای شمالی قرار می گیرد. در قدیم ساکنین این منطقه چهارمین پنج شنبه ماه نوامبر را که مصادف می شد با آخرین برداشت محصولات سال، به برپایی آیین شکرگزاری می پرداختند. البته این  تنها دلیل به بوجود آمدن جمعه سیاه نیست. فقط خواستم اشاره کنم که جمعه سیاه بعد از این روز هست. و مردم آن جا کم کم برای خرید قبل از عید کریسمس آماده می شوند.

تاریخ برگزاری جمعه سیاه

بنابراین معمولا زمان جمعه سیاه مصادف می شود با آخرین جمعه ماه نوامبر اما نه لزوما. امسال یعنی سال 2018 جمعه سیاه در 23 ام ماه نوامبر یا 2 آذر برگزار خواهد شد. پس آماده استفاده از تخفیفات این روز برای خریدهایتان باشید. البته با گذشت زمان مخصوصا با پیدایش فروشگاه های اینترنتی جمعه سیاه منحصر به همان روز نمی شود و تمام آن هفته کالا ها شامل تخفیف می شود.

اما این که آیا چنین روزی چه سودی برای فروشندگان دارد هنوز هم برای من سوال هست. شاید این لطف آن ها باشد شاید هم فرصتی برای فروش اجناس ته انبار… . با تشکر از شما کی میاد؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *