تاریخ ساخت برج میلاد

تاریخ ساخت برج میلاد سوال خیلی از علاقه مندان  به تاریخ بناهای شهری و برج های عظیم و زیبایی بخش به شهرهای بزرگ است.  در مورد انگیزه ساخت برجی مانند برج میلاد در تهران باید گفت برخی حرف و حدیث ها انگیزه پیدایش چنین برجی در تهران را به دهه پنجاه برمیگردانند که طرحی برای ساخت برجی مخابراتی آماده شده بود که با وقوع انقلاب این طرح به نعویق افتاد.

با این وجود براساس برخی منابع تمام ایده به بعد از انقلاب برمیگردد که در کنار کاربرد های دیگر برج، نمادی جدید برای شهر تهران، در اوایل دههٔ ۷۰ توسط شهرداری مطرح گردید و از همان زمان شهرداری تهران تحقیقات گسترده‌ای برای پیدا کردن محلی مناسب برای ساخت و طراحی آن آغاز کرد و نهایتا تپه‌های کوی نصر انتخاب و طراحی و ساخت برج میلاد آغاز شد.

تاریخ شروع ساخت برج

ساخت این برج در دی ماه سال 76 با نام برج یادمان آغاز شد و در طی ساخت برج در سال 80 این برج براساس پیشنهاد شورای اسلامی شهر به مناسبت یکصدمین سالگرد تولد امام خمینی (ره) به نام برج میلاد تغییر یافت. ساخت این برج ۱۱ سال به درازا انجامید.

تصویری از برج میلاد

تاریخ ساخت برج میلاد

تاریخ افتتاح برج

برج میلاد در روز ۱۶ مهر ۱۳۸۷ با شعار آسمان نزدیک است توسط شهردار وقت محمدباقر قالیباف و حضور نمایندگان مجلس و شورای اسلامی شهر افتتاح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *